Fredriksberg

16 juni 2014 - Fredriksberg, Zweden

Hallo daar zijn we weer. Gisteren hebben we Orsa verlaten en zijn rustig vertrokken naar Fredriksberg. Op weg daar naartoe moesten we onderweg even en bakkie doen. Je gelooft het niet maar zitten we goed en wel op het terras, zegt de ober Goedemiddag! Dat verwachtje niet. Maar vijf jaar geleden heeft hij met zijn hele gezin afscheid genomen van Nederland om hier opnieuw te beginnen. Super gewoon en morgen gaan we bij hun eten. De eerste volle dag in Fredriksberg is mooi begonnen de zon staat al vroeg hoog aan de hemel dus de dag kan niet stuk. Ons doel was om vandaag naar de Koppargruva te gaan en is ook gelukt. Dat zijn de kopermijnen van Falun. Deze staan inmiddels op de werelderfgoed lijst. Het was erg indrukwekkend om te zien hoe ze al meer dan 1300 jaar geleden dat werk verrichten. Wij hebben het geluk gehad dat we met vier personen een Engels talige gids hadden. Wij zijn 76 meter diep in de mijn afgedaald. Daarna nog het museum bezocht en dan is de dag al om. Je moet eenmaal ver rijden om hier iets te zien en dat kost tijd. Onthaasten doe je hier wel. Iedereen heeft de tijd en komt het vandaag niet dan morgen maar heerlijk. Nou dat was het weer we gaan uiteraard een biertje pakken en voor Mariska een rosetje dan is alles weer oké. Groetjes Wil en Mariska.

1. Sylvia:
    16 juni 2014
    Super gewoon om alles zo te lezen wat jullie meemaken en beleven, het lijkt ons gewoon schitterend daar.
    Voor mamma is het ook leuk om het een beetje te zien maar ze is ook blij met jullie telefoontjes, neem dus ook maar een borrel op ons en tot schrijfs. Groetjes Sylvia, Aad en mamma
  2. Greet:
    16 juni 2014
    Leuk dat jullie daar nog weer een hollander tegen t lijf lopen geniet maar van t maal en zeker de biertjes en zo en t laatste stuk van de vakans
  3. Marian:
    16 juni 2014
    Hoi vacantie gangers mooi reisverslag.Leuk om alles achter elkaar te lezen.Dat is dan weer een voordeel als je later wordt toegevoegd.Geniet er nog maar even van met volle teugen(niet alleen de borrel) maar ook van de mooie natuur en van de boot reis.En ik wens jullie nog veel romantiek aan boord.Groetjes
  4. Theo en Rian:
    16 juni 2014
    Hoi Wil en Mariska, wat leuk toch weer dat jullie dat treffen dat een Nederlander jullie mag bedienen. Dat is altijd bizar als zoiets gebeurt. Dat zijn van de vele leuke dingen die een vakantie zo compleet en de zo vol van herinneringen maken. Proost maar weer met dat biertje en dat roseetje. op naar de volgende halte. xxx
  5. Greet:
    16 juni 2014
    Wat moet dat toch een schitterende reis ervaring zijn voor jullie, leuk die onverwachte dingen die op jullie pad komen, geniet nog maar even want voor je het weet is het weer voorbij proost en de groetjes.